مشاوره زیبایی

مهم این نیست که زیبا باشی زیبایی در این است که مهم باشی حتی برای یکنفر.

 

به گفته دکتر جعفریان، حداکثر کاهش وزن برای یک فرد سالم که تحرک فیزیکی منظمی هم داشته باشد تا ۴ کیلو گرم در ماه است. وی اضافه می کند: رژیم لاغری با سوپ به جای کاهش بافت چربی بدن، ذخایر گلیکوژن بدن (کربوهیدرات ها به عنوان منبع تامین انرژی بدن به صورت گلیکوژن در بافت های عضلانی ذخیره و به عنوان سوخت بافت عضلانی محسوب می شود) را که در عضلات بدن تجمع یافته اند، دفع می کند که همراه با آن آب زیادی نیز از بدن دفع می شود. به این ترتیب عمده کاهش وزن در این نوع رژیم به از دست دادن آب بدن باز می گردد که به بافت عضلانی بشدت آسیب وارد می کند.

این متخصص تغذیه تاکید می کند: از عوارض اولیه این نوع رژیم ها ریزش مو، مشکلات پوستی، شل شدن و آسیب عضلانی، خستگی مفرط و کاهش تمرکز است. پوکی استخوان، افزایش بافت چربی، حرص و ولع برای خوردن شیرینی، ناامید شدن از رژیم های غذایی و در نهایت افسردگی و آسیب های روحی ـ روانی از عوارض ثانویه رژیم لاغری با سوپ محسوب می شود.

☿قالبــ هایـــ منو شوهلیـــ
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:59 توسط مونیکا| |

 

به گفته متخصصان تغذیه، رژیم لاغری صحیح آن است که همه مواد غذایی را در حد متعادل داشته باشد، همچنین به همراه آن باید ورزش کرد تا شخص احساس گرسنگی و کسالت نکند. با اجرای چنین رژیمی شاید در مدت زمان طولانی به وزن دلخواه و مناسب خود برسید، اما وزن تان به حالت اول برنمی گردد و سلامتی تان نیز آسیبی نمی بیند.

دکتر جعفریان با تاکید بر این که تناسب در دریافت درست مغذی ها و ریز مغذی ها از اصول ضروری یک رژیم غذایی صحیح است، می افزاید: کربوهیدرات، پروتئین و چربی باید به اندازه کافی به بدن برسد. در کنار این مواد مغذی، املاح و ویتامین ها نیز باید وجود داشته باشد تا بدن با کمبود هیچ کدام از این مواد دچار آسیب نشود.

افرادی که می خواهند در رژیم شان از سوپ استفاده کنند، باید در کنار آن از سایر مواد غذایی به خصوص میوه، سبزیجات و لبنیات استفاده کنند.

این متخصص تغذیه تاکید می کند: اگر تمام گروه های غذایی به شخص نرسد، ممکن است بدون آن که احساس گرسنگی کند، دچار گرسنگی سلولی شود که آسیب آن به مراتب بیش از اضافه وزن است. مصرف ۲ تا ۳ وعده سوپ در هفته، در یک برنامه غذایی همراه با سایر مواد مغذی بسیار مطلوب است. اگر سوپ به عنوان جزئی از برنامه غذایی فرد محسوب شود، می تواند با کربوهیدرات (سیب زمینی و هویج)، سبزیجات و حبوبات همراه باشد

☿قالبــ هایـــ منو شوهلیـــ
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:57 توسط مونیکا| |

 

تجربه نشان داده که گرفتن رژیم های خیلی سخت که با ترکیب غیرعادی غذاها همراه است، باعث می شود فرد در مدت کوتاهی وزن کم کند، اما این احتمال نیز وجود دارد که بعد از مدتی، انگیزه اولیه اش را برای داشتن هر نوع رژیم غذایی، حتی رژیم های درست و اصولی از دست بدهد و دوباره به اضافه وزن قبلی و حتی بیشتر بازگردد.

دکتر جعفریان تاکید می کند: داشتن یک رژیم غذایی درست به رعایت چند اصل باز می گردد که مهم ترین آن داشتن تنوع غذایی است. رژیم هایی که بر مصرف یک نوع ماده غذایی خاص تاکید دارد، برخلاف اصول تغذیه ارائه شده و به بدن آسیب های جدی وارد می کند. در این میان اجرای رژیم لاغری با سوپ های کم کالری و بدون کربوهیدرات (همچون سوپ کلم) ابتدا بسیار موفقیت آمیز به نظر می رسد و به سرعت به کاهش وزن بدن کمک می کند، اما این کمبود وزن به علت از دست دادن آب و بافت عضلانی است نه از بین رفتن چربی های ذخیره شده در بدن. به این ترتیب با رها کردن رژیم، فرد دوباره به همان وزن قبلی خود برمی گردد. بنابراین فقط با خوردن سوپ های کم کالری شاید لاغر شوید ولی نمی توانید سلامتی خود را حفظ کنید.

☿قالبــ هایـــ منو شوهلیـــ
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:55 توسط مونیکا| |

جالب تر آن که بررسی های جدید نشان داده است، وزن یک سوم افرادی که رژیم های غذایی بسیار سخت می گیرند، چند هفته بعد از قطع رژیم، بیشتر از وزن قبلی می شود.

یکی از پرطرفدارترین این نوع رژیم های غذایی، به خصوص در میان خانم ها، رژیم لاغری با سوپ است. علت محبوبیت این نوع رژیم آن است که می توان به سرعت و حتی در مواردی ۲ تا ۵ کیلو درهفته از طریق آن وزن کم کرد، اما عوارضی دارد که به گفته پزشکان جبران ناپذیر است.

با این حال دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با «جام جم» می گوید: رژیم های غذایی که فاقد تنوع، تناسب و تعادل برای تامین نیازهای ضروری بدن است، ضررشان بیش از نفع شان است. این نوع رژیم ها علاوه بر تاثیرات موقتی، با تحلیل بافت عضلانی به جای ذخایر چربی بدن، آسیب های جدی جسمی و روانی به جای می گذارند.

☿قالبــ هایـــ منو شوهلیـــ
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:53 توسط مونیکا| |

Design By : Night Melody